Уговор о закупу опреме на две године предвидео је тачно која опрема за издавање картица је довољна за тај период да би била рационална цена закупа. То подразумева 10 јединица за израду персонализованих картица и 100 терминала за допуну картица која је планирана за спољну продајну мрежу.
Важно је знати да највеће гужве настају у оном делу где грађани желе да им се изда персонализована еKГ картица чија израда траје 6 минута у просеку (на основу закона о чувању података личности дужни смо да поштујемо стриктне процедуре).
Током издавања персонализоване картице, сваки корисник мора:
1) бити фотографисан или да му се скенира постојеца слика, 2) да се очита или скенира лична карта и унесу подаци, 3) потпише сагласност, 4) допуни карта за месец мај
Тај процес је нажалост веома дуг иако смо изнајмили савремену опрему, физички није могуће да се стигне брже.
Са издавањем персонализованих картица кренули смо још 15. априла, што је одређени број људи искористио и избегао гужве, али очигледно недовољан број људи. Зато смо радили и за два дана у време празника како бисмо изашли у сусрет грађанима којима је то једини слободан период да изваде картице.
Овај процес није могуће радити нигде ван просторија Градске агенције за саобраћај, нити је могуће дати трећим лицима да рукују базом података и опремом. Узевши у обзир потребан број јединица за издавање и број запослених којим располажемо можемо рећи да у великој мери гужве које настају нажалост очекиване и не постоји други начин да се за тако кратко време издају картице очекиваном броју корисника. То је ризик који смо узели на себе свесни могућности да ће корисницима бити напоран процес саме израде.
Ми смо са највећим бројем наших корисника крајем марта попричали искрено и рекли да након издавања ове картице више никада неће бити у ситуацији да морају да долазе из свих делова града до наших просторија сваког месеца и чекају у реду између 25-ог и 3-ег да купују маркицу за следећи месец. Са новим системом добили смо многе могућности чиме смо пришли потребама наших корисника, те ће сада моћи да допуњују своје нове картице на 80 продајних места што је многе нове кориснике убедило да се врате плаћању месечне карте.
Са задовољством можемо рећи да већ у овом тренутку, месечне карте за месец мај, је набавио (за последњих 5 година) рекордан број наших суграђана (уз напомену да још увек није готово издавање). То говори о томе да људи верују у овај систем и да желе да га користе. Након многих новина које смо увели тенденција повећања броја корсника се наставља што је веома важно на много нивоа функционисања нашег града.
Живимо у времену када зависимо од технике, када техника има своју цену, а ми ограничене ресурсе. У жељи да кориснике замолимо за разумевање и обећање да више никада нећемо морати да имамо редове на локацији која је далеко од њих.
Потражња и за неперсонализованим картицама је велика, али њихова продаја и допуна траје свега неколико секунди.
Градска агенција за саобраћај је уговор са највећим ланцима потписала уговор на време и све је било договорено и испраћено одлукама Градског већа како администрација налаже. Дакле ништа нисмо закаснили или лоше организовали, већ одређени власници нису желели да продају неперсонализоване еKГ картице на самом почетку, јер би гужве које би настале на њиховим прођаним местима направиле проблем у њиховом основном пословању, те стога су одложили почетак за две недеље.
Важност спољне мреже за јавни транспорт путника је веома велики и то је управо оно што ће донети нови квалитет свим нашим корисницима, јер ће им продајна места бити много билиже. Раније се ред чекао сваког месеца, а сада ће ово бити последњи пут.